Szkoła na rynku… czyli o promocji szkoły

Szkoła na rynku… czyli o promocji szkoły

Zapraszamy do zapoznania się z ofertą e-booka dla nauczyciela z naszej serii Wirtualna Biblioteczka Wychowawcy: „Szkoła na rynku … czyli o promocji szkoły” .

Zmiany w systemie oświaty, niż demograficzny, także wzrost liczby niepublicznych szkół, wiążą się z koniecznością konkurowania przez szkoły o uczniów. Decyzja o wyborze szkoły nie dotyczy już tylko miejsca zamieszkania. Pojęcie „rejonizacja” powoli znika z rzeczywistości szkolnej. Wszystko to sprawia, że przed szkołami stanęło wyzwanie podejmowania działań promocyjnych, które mogą przyczynić się do przedstawienia atrakcyjnego wizerunku szkoły w środowisku lokalnym.

Jak podnieść jakość usług? Jak przekonać rodziców i uczniów – potencjalnych klientów szkoły – o jej wyjątkowości? Jak zadbać o wizerunek szkoły w środowisku lokalnym?

O tym piszemy w e-booku „Szkoła na rynku, czyli o promocji szkoły”.

Cena e-booka (PDF): 19.00 zł brutto

E-book to elektroniczna książka dostępna w postaci odpowiednio przygotowanych plików gotowych do pobrania, zapisania na komputerze lub wydrukowania. Nasz e-book jest wydany w postaci plików komputerowych w formacie PDF i można go otworzyć w darmowym programie Acrobat Reader. Program można ściągnąć tutaj.

Dlaczego warto skorzystać z naszej oferty e-booka?
– niższa cena niż w wersji drukowanej
– brak kosztów przesyłki
– możliwość zapisania na dysku, CD lub wydruku
– duży wybór scenariuszy na godziny wychowawcze

Fragment publikacji:

Rynek edukacyjny, nowe zjawisko usług edukacyjnych w Polsce, wymusza działania marketingowe, bowiem szkoła, nawet publiczna, stała się specyficzną firmą usługową. Szkoły, by nie stracić uczniów a co za tym idzie – etatów nauczycielskich, muszą nadążać, lub nawet – wyprzedzać inne szkoły.O istnieniu konkurencji świadczą m.in. rankingi szkół.

Młodzież, a przede wszystkim rodzice, coraz dokładniej przyglądają się szkołom, zanim dokonają wyboru.

Sukces placówki edukacyjnej, jak zresztą sukces każdej firmy, zależy przecież od stopnia zadowolenia klientów placówki. Klientami szkoły są uczniowie i ich rodzice. Uczeń nabywając produkt, którym dysponuje szkoła (program edukacyjny szkoły) kupuje satysfakcję, poprzez dokonanie wyboru spośród konkurujących ze sobą szkół. Aby zachęcić uczniów oraz rodziców do wyboru oferowanego przez szkołę programu edukacyjnego szkoły powinny stosować techniki marketingowe. To, jak przedstawimy szkołę, czy zaprezentujemy ją w atrakcyjny i profesjonalny sposób, będzie miało wpływ na ilość i jakość kandydatów starających się o miejsce oraz, na pozycję (prestiż) szkoły.

I tutaj – rola dyrekcji i nauczycieli. Trzeba zadbać o marketing, o lansowanie marki szkoły.

Wbrew pozorom nie jest to wcale łatwe zadanie – wymaga ono elementarnej wiedzy na temat marketingu, zaangażowania, silnej motywacji i determinacji we wprowadzaniu nowych zachowań, często wymagających poważnych zmian w postępowaniu poszczególnych członków Rady Pedagogicznej.

PRZEJDŹ DO SKLEPU

Udostępnij: Share on Facebook
Facebook
0Share on Google+
Google+
0Tweet about this on Twitter
Twitter
0
Administrator

Masz pytanie? Napisz do nas na wychowanie@wychowanie.pl

Zostaw komentarz

Wpisz komentarz.
Podaj swoje imię.
Podaj swój adres email
Podaj poprawny adres email.

Kod zabezpieczający *