Kurs przeznaczony jest dla nauczycieli tworzących Radę Pedagogiczną danej szkoły. Kurs ma za zadanie zachęcić nauczycieli do stosowania szerokiego wachlarza metod aktywnych na zajęciach. Koszt zależny od liczby uczestników!
W Radzie Pedagogicznej każdej szkoły są różni nauczyciele – jedni, jeszcze pełni zapału i energii, drudzy, których już dotyka syndrom wypalenia zawodowego. Nie wszyscy z tą samą ochotą przystąpią do prezentowanego szkolenia i realizacji zaproponowanych zadań. Mamy jednak przekonanie, że nawet jeśli tylko część z nauczycieli podejmie aktywne uczestnictwo w kursie, przyniesie to korzyści zarówno nauczycielom i jak i uczniom.
Ważne jest to, jakie podejście do uczestnictwa Rady pedagogicznej w kursie będzie miała osoba przekazująca informacje o szkoleniu. Jeśli będzie przekonana o korzyściach płynących z doskonalenia nauczycielskiego warsztatu pracy, przeniesie to przekonanie na innych.
Nauczyciele znają teoretycznie wiele metod aktywnych, lecz z różnych powodów nie często stosują je na zajęciach. Powodem tego może być obawa, że:
– nie poradzę sobie,
– uczniowie nie będą chcieli współpracować,
– na lekcji będzie bałagan,
– wolę to, co znane, niż eksperymenty,
– metoda jest za trudna,
– zbyt pracochłonna.
Nie ukrywamy, że prowadzenie zajęć metodami aktywnymi wprowadza specyficzną atmosferę na lekcjach, z którą nauczyciel musi sobie poradzić.
Warto jednak podjąć ten wysiłek i przekonać się, że zajęcia stają się bardziej interesujące, obfitują w ciekawe rozwiązania, a w uczniach wyzwalają kreatywność i otwartość. Będą sprzyjały także komunikowaniu się w różnych sytuacjach i współdziałaniu w zespole, przez co lepiej przygotują młodzież do samodzielnego odbioru rzeczywistości i rozwiązywania problemów.
Cele szkolenia:
- Przygotowanie do aktywnego stosowania różnorodnych metod i form nauczania w projektowaniu i prowadzeniu zajęć wychowawczych.
Po przeprowadzonym szkoleniu nauczyciele:
- poznają możliwości praktycznego stosowania metod aktywizujących uczniów na różnorodnych tematycznie zajęciach wychowawczych,
- uwierzą, że mogą i powinni wykorzystywać metody aktywne w czasie zajęć,
- otrzymają dobrze opracowane materiały, z których będą mogli korzystać w swojej pracy,
- stworzą swoje własne materiały dydaktyczne,
- przekonają się, że prowadząc zajęcia tymi metodami mobilizują większą grupę uczniów do aktywności,
- doskonalą sposoby komunikacji z uczniami,
- poszerzą współpracę Rady Pedagogicznej poprzez:
a) dzielenie się doświadczeniami,
b) uzgadnianie wspólnych stanowisk wobec sytuacji szkolnych, - otrzymają dokumenty przydatne do awansu zawodowego,
Korzyści dla szkoły:
- Podniesienie jakości pracy szkoły;
- Wzbogacenie form oddziaływań wychowawczych na młodzież;
- Zwiększenie atrakcyjności zajęć wychowawczych;
- Integracja Rady Pedagogicznej;
- Wspomaganie w realizacji celów założonych w programie wychowawczym pracy szkoły;
Informacja o kursie:
Kurs składa się z 5 modułów, z których każdy zawiera:
- wskazówki metodyczne,
- syntezę wykładów,
- przykłady zastosowania w praktyce wybranych form i metod nauczania,
- odnośniki do materiałów pomocniczych,
- zadania wspólne do wykonania przez Radę Pedagogiczną,
- zadania i ćwiczenia do samodzielnego wykonania podsumowujące każdy moduł.
Tematy modułów:
Moduł 1. Jak prowadzić ciekawe lekcje? Podstawowe metody aktywne.
Moduł 2. Lepsze niż dyskusja….
Moduł 3. Asertywność na co dzień.
Moduł 4. Jeden scenariusz – wiele możliwości..
Moduł 5. Diagnoza i integracja w szkole.
Regulamin szkolenia:
- Zgłoszenia na kurs dokonuje Dyrektor szkoły, przesyłając wypełniony formularz zgłoszeniowy;
- Do szkolenia przystępuje Rada Pedagogiczna;
- Koszt szkolenia uzależniony jest od ilości osób w Radzie Pedagogicznej przystępującej do kursu:
- Dyrektor szkoły wybiera osobę odpowiedzialną za odbiór i przekazywanie materiałów szkoleniowych członkom Rady Pedagogicznej;
- Materiały szkoleniowe osoba odpowiedzialna pobiera z panelu kursanta po otrzymaniu e-maila z loginem i hasłem dostępu;
- Osoba odpowiedzialna za kontakt z Administratorem kursu www.wychowanie.pl przekazuje materiały nauczycielom w wybranej, dostosowanej do możliwości uczestników formie:
a) dyskietka z nagranym modułem lub
b) wydruk treści i zadań modułu (jeden moduł 5-10 stron A4) lub
c) e-mail na konto pocztowe nauczyciela
- Każdy moduł zawiera zadanie do wykonania dla uczestnika. Opracowane zadanie nauczyciel przekazuje osobie odpowiedzialnej za kontakt z Administratorem kursu www.wychowanie.pl;
- Osoba odpowiedzialna za kontakt przesyła zebrane od uczestników kursu zadania, na adres e-mail: kursy@wychowanie.pl w formie załącznika;
- Przesłanie zadań jest warunkiem zaliczenia modułu i pobrania kolejnego do realizacji;
- Trzy z proponowanych modułów kończą się zadaniami, które nauczyciel opracowuje samodzielnie, dwa – spotkaniami Rady Pedagogicznej, w czasie których nastąpi wspólna realizacja zadania;
- Proponowany czas realizacji kursu wynosi ok. 3 miesiące, w tym na poszczególne moduły:
Moduł 1 – 4 tygodnie
Moduł 2 – 2 tygodnie, w tym czasie zebranie Rady Pedagogicznej
Moduł 3 – 2 tygodnie
Moduł 4 – 3 tygodnie
Moduł 5 – 3 tygodnie, w tym czasie zebranie Rady Pedagogicznej
KOSZ SZKOLENIA:
uzależniony jest od ilości osób w Radzie Pedagogicznej przystępującej do kursu:
- Dla Rady Pedagogicznej liczącej do 10 osób całkowity koszt kursu wynosi 650,00 zł.
- Dla Rady Pedagogicznej liczącej 11 -20 osób koszt wynosi 60,00 zł. od uczestnika
- Dla Rady Pedagogicznej liczącej 21-30 osób koszt wynosi 50,00 zł. od uczestnika
- Dla Rady Pedagogicznej liczącej powyżej 31 osób koszt wynosi 40,00 zł. od uczestnika.
ABC przystąpienia do kursu:
Krok pierwszy: znajdź formularz zgłoszeniowy na stronie pod opisem kursu.
Krok drugi: wypełnij wszystkie pola formularza zgłoszeniowego. Pamiętaj o wpisaniu ustalonego przez siebie loginu i hasła. Będzie to Twój klucz do pobierania modułów w trakcie kursu.
Krok trzeci: wypełniony formularz wyślij do nas (klikając polecenie – wyślij, znajdujące się pod formularzem).
Krok czwarty: otrzymujesz od nas e-mail z informacją o numerze konta, na które należy uiścić opłatę za kurs.
Krok piąty: po otrzymaniu przez nas wpłaty dostajesz e-mail z informacjami dotyczącymi dalszego postępowania w celu pobrania pierwszego modułu .
Krok szósty: pobierasz moduł ze swojego panelu kursanta, rozdajesz materiały nauczycielom uczestniczącym w szkoleniu.
Krok siódmy: wysyłasz do nas zebrane od uczestników kursu zadania (w formie załącznika).
Dalej powtarzasz kroki szósty i siódmy…
Otrzymujesz listem poleconym zaświadczenia o ukończeniu kursu oraz fakturę poświadczającą dokonanie opłaty za kurs.
Udział Rady Pedagogicznej w proponowanym szkoleniu pomaga wypełnić § 5.Rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej i Sport z dn.23.04.2004. w sprawie szczegółowych zasad sprawowania nadzoru pedagogicznego, wykazu stanowisk wymagających kwalifikacji pedagogicznych, kwalifikacji niezbędnych do sprawowania nadzoru pedagogicznego, a także kwalifikacji osób, którym można zlecać prowadzenie badań i opracowywanie ekspertyz. (Dz.U. z 2004r. Nr 89, poz. 845):
- Dyrektor szkoły lub placówki, we współpracy z nauczycielami zajmującymi inne stanowiska kierownicze w szkole lub placówce, sprawując nadzór pedagogiczny, wykonuje w szczególności następujące zadania:
6) wspomaga nauczycieli w osiąganiu wysokiej jakości pracy oraz inspiruje ich do podejmowania innowacji pedagogicznych;
7) wspomaga rozwój zawodowy nauczycieli, w szczególności przez organizowanie szkoleń, narad i konferencji oraz systematyczną współpracę z placówkami doskonalenia nauczycieli;
Uczestnicy szkolenia otrzymają zaświadczenia poświadczające udział i ukończenie kursu doskonalącego:
- Jak pracować z uczniami na zajęciach wychowawczych
- W wymiarze 62 godzin
Osoba odpowiedzialna za kontakty z administratorem www.wychowanie.pl otrzyma dodatkowo zaświadczenie potwierdzające umiejętności wykorzystania przez uczestnika technologii komputerowej i informacyjnej w pracy.
Uczestnicy kursu, podając swoje prawdziwe dane osobowe, wyrażają zgodę na zbieranie i przetwarzanie danych przez portal www.wychowanie.pl zgodnie z Ustawą o ochronie danych osobowych z dnia 29 sierpnia 1997 roku (tekst jednolity Dz. U. z 2002 r. Nr 101, poz. 926 ze zm.). Redakcja oświadcza, że nie udostepnia nikomu gromadzonych danych osobowych. Wszelkie kopiowanie tekstów i wykorzystanie ich w celach komercyjnych jest zabronione i stanowi naruszenie ustawy o Prawie Autorskim i Prawach Pokrewnych. Przesłanie na nasz adres e-mail formularza zgłoszeniowego oznacza akceptację powyższych warunków. W razie pytań lub niejasności zapraszamy do kontaktu z redakcją.
Moduł 1
Jak prowadzić ciekawe lekcje? Podstawowe metody aktywne.
Praktyczne wskazówki, jak prowadzić zajęcia wychowawcze z wykorzystaniem metod aktywnych.
Moduł 2
Lepsze niż dyskusja…
Przedstawiamy metody, którymi można prowadzić różne zajęcia wychowawcze. Stosowanie ich stymuluje uczniów do myślenia, pozwala doskonalić komunikację oraz umiejętność przekonywania.
Moduł 3
Asertywność na co dzień.
Asertywność to postawa wobec siebie i innych. Zadaniem modułu jest zaznajomienie z podstawowymi zasadami asertwności i wyrobienie przekonania w uczestnikach o przydatności stosowania jej w sytuacjach codziennych.
Moduł 4
Jeden scenariusz – wiele możliwości.
Proponujemy uniwersalny scenariusz lekcji, który mogą Państwo wykorzystać na zajęciach wychowawczych. Omawiamy zasady konstruowania scenariuszy.
Moduł 5
Diagnoza i integracja w szkole.
Szeroka oferta różnorodnych zajęć integracyjnych oraz sposoby diagnozowania zespołu (narzędzie ewaluacji).