Zabawy muzyczno -ruchowo-manualne z wykorzystaniem różnorodnych materiałów

Zabawy muzyczno -ruchowo-manualne z wykorzystaniem różnorodnych materiałów

Scenariusz sytuacji edukacyjno-terapeutycznej przeprowadzonej w grupie dzieci od 4 do 8 lat (przedszkole specjalne)

Temat: Zabawy muzyczno -ruchowo-manualne z wykorzystaniem różnorodnych materiałów.

CELE OGÓLNE:

  1. Ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

CELE OPERACYJNE – dziecko potrafi( samodzielnie lub z pomocą):

Ad)1 – falować papierem przed sobą i nad głową,

– podrzucić papier,

– zgnieść papier w kule,

– wyjąc papierową kule spod bluzki,

– „rozprasować” papier ręka,

– klepać rękami o papier,

– drzeć papier,

– rzucić balon,

– uderzać otwartymi dłońmi o balon,

– dobiec do krzesełka,

– rzucić papierową kulą,

– odciskać palec moczony w paście do zębów wewnątrz konturu.

METODY: elementy metod:

– kierowania własną działalnością dziecka,

– F. Affolter,

– objaśnienia i instrukcje,

– wiązania ruchu z muzyką i rytmem.

FORMY ORGANIZACYJNE:

– praca indywidualna,

– praca w parach,

– praca z całą grupą.

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: białe balony, białe arkusze papieru pakowego, kule z białego papieru, kasety magnetofonowe z nagraniami, krzesełko, drewniane łyżki, miska, pasta do zębów, kartony z narysowanymi bałwankami.

PRZEBIEG:

  1. Zabawa na powitanie: przekazanie balona po kole.
  2. Zabawa muzyczno-ruchowa przy muzyce z wykorzystaniem dużych arkuszy białego papieru pakowego:

– falowanie papierem przed sobą i nad głowa,

– podrzucanie papieru.

– zabawy manipulacyjne papierem: zgniatanie papieru w kulę, chowanie kuli pod bluzkę i wyjmowanie jej, „rozprasowywanie” kuli, przesuwanie rąk po papierze w górę i w dół, na boki, klepanie rękami o papier, darcie papieru, podrzucanie skrawków w górę,

– zbieranie skrawków i wkładanie ich do miski.

    3. Zabawa orientacyjno – porządkowa: na muzykę rzucanie, kopanie balonów, na pauzę siad na dywanie z balonem.

    4. Zabawa rytmiczna przy muzyce instrumentalnej: uderzanie otwartymi dłońmi o balon.

    5. Zabawy ruchowe:

– bieg do krzesełka z papierowymi kulami, zabranie jednej kuli i powrót na miejsce,

– przejście z kulą na drewnianej łyżce do krzesełka i powrót na miejsce,

– rzucanie kulą do dużego pojemnika.

  6. Odciskanie palców moczonych w paście do zębów wewnątrz konturu bałwanka narysowanego na czarnym kartonie.

  7. Czynności samoobsługowe związane z myciem rąk: odkręcanie kranu w umywalce, namydlanie dłoni mydłem, opłukiwanie pod strumieniem wody, zakręcanie kranu,    osuszanie rąk ręcznikiem.

  8. Zakończenie zajęć, podziękowanie dzieciom za wspólna zabawę, nagrodzenie chrupkiem.

Dagmara Zbonikowska

Administrator

Masz pytanie? Napisz do nas na wychowanie@wychowanie.pl

Dodaj komentarz

Wprowadź komentarz
Please enter your name.
Please enter your email address.
Proszę wprowadzić prawidłowy adres email.