Miejscowość, dn. …………………………
KONTRAKT
Zawarty w dn. ………………………….. pomiędzy opiekunem stażu mgr ………………. i nauczycielem stażystą mgr …………….. ubiegającą się o stopień nauczyciela mianowanego
I CELE I ZADANIA DO REALIZACJI
- Przygotowanie i realizacja planu rozwoju zawodowego
- Pomoc i współpraca w sferach: organizacyjnej, dydaktycznej, wychowawczej i osobistej
- Poznanie organizacji, zadań i zasad funkcjonowania szkoły z uwzględnieniem jej specyfiki
- Zapoznanie się stażysty z odpowiednią dokumentacją
- Poznanie zadań i wymagań kwalifikacyjnych niezbędnych do uzyskania stopnia nauczyciela mianowanego, zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
- Analiza umiejętności, doświadczeń i zainteresowań stażysty
- Doskonalenie organizacji i warsztatu pracy
- Analizowanie własnych działań dydaktycznych i wychowawczych i analiza ich skuteczności
- Przygotowanie przez opiekuna stażu projektu oceny, a przez nauczyciela odbywającego staż sprawozdania z realizacji planu rozwoju zawodowego
II ZASADY I NORMY OBOWIĄZUJĄCE PODCZAS WSPÓŁPRACY
- Hospitujemy i omawiamy swoje zajęcia
- Systematycznie dokumentujemy naszą pracę i omawiamy prowadzoną dokumentację
- Wspólnie rozwiązujemy zaistniałe problemy i trudności
- Razem podejmujemy decyzje, przezwyciężamy niepowodzenia
- Spotykamy się w miarę potrzeb
- Szanujemy się i pomagamy sobie wzajemnie
- Przestrzegamy norm i zasad zawartych w kontrakcie
- Zastrzegamy sobie prawo do modyfikacji kontraktu- za wspólną zgodą
III FORMY PRACY
- Uczestnictwo i obserwacja zajęć prowadzonych przez opiekuna stażu lub innego nauczyciela
- Prowadzenie zajęć w obecności opiekuna stażu lub dyrektora szkoły
- Omawianie obserwowanych i prowadzonych zajęć
- Spotkania informacyjne, konsultacyjne i diagnostyczne
- Spotkania poświęcone omawianiu wykonywanych zadań, doświadczeń nabywanych w czasie pracy w szkole, napotykanych trudności i osiąganych sukcesów
- Spotkania poświęcone omawianiu literatury pedagogicznej i różnym formom doskonalenia zawodowego (spotkania metodyczne, kursy, warsztaty)
- Udział w posiedzeniach Rady Pedagogicznej oraz w różnych formach wewnątrzszkolnego doskonalenia zawodowego
IV KRYTERIA OPISOWEJ OCENY PODOPIECZNEGO
- Stopień realizacji planu rozwoju zawodowego
- Kompetencje nauczyciela kończącego staż(umiejętność formułowania celów operacyjnych, dobór i różnorodność stosowanych metod i form pracy, aktywizowanie uczniów, celowość wykorzystania środków dydaktycznych, stosunek nauczyciela do uczniów, ocenianie i ewaluacja)
- Sposób dokumentacji dorobku zawodowego
- Poziom spełnienia wymagań umożliwiających awans na stopień nauczyciela mianowanego zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej i Sportu z dnia 1 grudnia 2004 r. w sprawie uzyskiwania stopni awansu zawodowego przez nauczycieli
NAUCZYCIEL STAŻYSTA …………………………………
OPIEKUN STAŻU ………………………………..
Magdalena Karoń