Zabawy muzyczno -ruchowo-manualne z wykorzystaniem różnorodnych materiałów

Zabawy muzyczno -ruchowo-manualne z wykorzystaniem różnorodnych materiałów

Scenariusz sytuacji edukacyjno-terapeutycznej przeprowadzonej w grupie dzieci od 4 do 8 lat (przedszkole specjalne)

Temat: Zabawy muzyczno -ruchowo-manualne z wykorzystaniem różnorodnych materiałów.

CELE OGÓLNE:

  1. Ćwiczenie koordynacji wzrokowo-ruchowej.

CELE OPERACYJNE – dziecko potrafi( samodzielnie lub z pomocą):

Ad)1 – falować papierem przed sobą i nad głową,

– podrzucić papier,

– zgnieść papier w kule,

– wyjąc papierową kule spod bluzki,

– „rozprasować” papier ręka,

– klepać rękami o papier,

– drzeć papier,

– rzucić balon,

– uderzać otwartymi dłońmi o balon,

– dobiec do krzesełka,

– rzucić papierową kulą,

– odciskać palec moczony w paście do zębów wewnątrz konturu.

METODY: elementy metod:

– kierowania własną działalnością dziecka,

– F. Affolter,

– objaśnienia i instrukcje,

– wiązania ruchu z muzyką i rytmem.

FORMY ORGANIZACYJNE:

– praca indywidualna,

– praca w parach,

– praca z całą grupą.

ŚRODKI DYDAKTYCZNE: białe balony, białe arkusze papieru pakowego, kule z białego papieru, kasety magnetofonowe z nagraniami, krzesełko, drewniane łyżki, miska, pasta do zębów, kartony z narysowanymi bałwankami.

PRZEBIEG:

  1. Zabawa na powitanie: przekazanie balona po kole.
  2. Zabawa muzyczno-ruchowa przy muzyce z wykorzystaniem dużych arkuszy białego papieru pakowego:

– falowanie papierem przed sobą i nad głowa,

– podrzucanie papieru.

– zabawy manipulacyjne papierem: zgniatanie papieru w kulę, chowanie kuli pod bluzkę i wyjmowanie jej, „rozprasowywanie” kuli, przesuwanie rąk po papierze w górę i w dół, na boki, klepanie rękami o papier, darcie papieru, podrzucanie skrawków w górę,

– zbieranie skrawków i wkładanie ich do miski.

    3. Zabawa orientacyjno – porządkowa: na muzykę rzucanie, kopanie balonów, na pauzę siad na dywanie z balonem.

    4. Zabawa rytmiczna przy muzyce instrumentalnej: uderzanie otwartymi dłońmi o balon.

    5. Zabawy ruchowe:

– bieg do krzesełka z papierowymi kulami, zabranie jednej kuli i powrót na miejsce,

– przejście z kulą na drewnianej łyżce do krzesełka i powrót na miejsce,

– rzucanie kulą do dużego pojemnika.

  6. Odciskanie palców moczonych w paście do zębów wewnątrz konturu bałwanka narysowanego na czarnym kartonie.

  7. Czynności samoobsługowe związane z myciem rąk: odkręcanie kranu w umywalce, namydlanie dłoni mydłem, opłukiwanie pod strumieniem wody, zakręcanie kranu,    osuszanie rąk ręcznikiem.

  8. Zakończenie zajęć, podziękowanie dzieciom za wspólna zabawę, nagrodzenie chrupkiem.

Dagmara Zbonikowska

Udostępnij: Share on Facebook0Share on Google+0Tweet about this on Twitter0
Editor

Masz pytanie? Napisz do nas na wychowanie@wychowanie.pl

Zostaw komentarz

Wpisz komentarz.
Podaj swoje imię.
Podaj swój adres email
Podaj poprawny adres email.

Kod zabezpieczający *